מהי חוויית משתמש ולמה היא כל כך חשובה?

user experience

תוכן עניינים

תכנים טובים בדרך אליכם!

בא לך לקבל את התכנים הכי שווים לפני כולם? זה המקום להצטרף.

✔ אני מאשר/ת קבלת דיוור וחומר פרסומי, מבטיח לא לחפור 😉

לפני שניכנס לעובי הקורה בכל מה שקשור לחוויית משתמש (UX, User Experience), כדאי שנתחיל מההתחלה: אפיון אתר.

מהו אפיון אתר? זהו המסמך החשוב ביותר בתהליך בניית אתר. הוא מכיל את כל מה שצריך להופיע באתר שלכם בצורה מחושבת ומדוקדקת, כזו שלא משאירה הרבה מקום לספקות.

חלק קריטי באפיון אתר רציני הוא חוויית משתמש.

מהי חוויית משתמש?

חוויית משתמש היא סך כל הרגשות שהמשתמשים עשויים לחוש כשהם מתקשרים עם מוצר, שירות או מערכת, כמו גם התפיסות, התגובות (הפיזיות והפסיכולוגיות) וההתנהגויות שלהם.

מדוע חוויית משתמש חשובה?

החשיבות של חוויית משתמש נכנסת לתוקפה כשרוצים לעצב ולייעל אתר שממוקד לקהל יעד מסוים.

למשל, אם אתם מעצבים אתר שנראה רע, אינו נוח לשימוש ואינו עוזר למבקרים בו להשיג את יעדיהם, הם יעזבו בתחושת תסכול ולא יחזרו שוב. בסופו של דבר, התכנון הגרוע של האתר שלכם גרם להם לבזבז את זמנם.

תכנון טוב של UX, לעומת זאת, מייצר ממשק דיגיטלי שעובד בדיוק כפי שהמשתמשים באתר שלכם מצפים שיעבוד. האינטראקציות הן אינטואיטיביות ומעוצבות עד שהם אפילו לא צריכים לחשוב. הם פשוט נוגעים, קוראים, גוללים ומקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם עד להמרה. במילים אחרות, חוויית המשתמש היא כה טובה שאותם מבקרים אקראיים הגיעו למצב שהם כבר קונים מכם. 

היתרונות של חוויית משתמש

נאמנות לקוחות

אם האתר שלכם מלהיב את קהל היעד, אתם תתחילו לראות את הנאמנות שלו גדלה. ככל שתצליחו להשאיר את המבקרים באתר שלכם באמצעות שיטות עבודה מומלצות של UX, כך הם יהפכו לנאמנים יותר, וזה התרחיש הטוב ביותר להצלחה עסקית ארוכת טווח.

החזר על השקעה ושיעורי המרה

ככל שחוויית המשתמש שלכם יעילה יותר, כך התשואה שלכם תעלה.

UX משופר יכול להפוך את המסע של הקונים שלכם ליעיל יותר ולקצר את הזמן מליד למכירה. זה גם מגביר את האיכות של הלידים, מכיוון שרק בעלי עניין רב ימשיכו להמרה, וסביר שאם הם מאושרים ומרוצים הם יחזרו אליכם.

זכרו: עליכם לחשב את שיעור ההמרות של האתר שלכם כדי למדוד את האפקטיביות של ה-UX.

יעילות ו/או פרודוקטיביות

כאשר חוויית המשתמש שלכם טובה, מבקרים יכולים למצוא את מה שהם מחפשים באתר שלכם הרבה יותר מהר ובקלות. חשבו על זה במונחים של מסחר אלקטרוני: ככל שתהפכו לידים מהר יותר ללקוחות, כך יהיו לכם סיכוי גבוה בכל יום לראות יותר מכירות.

גם מהירות האתר היא פרמטר חשוב בכל הקשור לחווית משתמש חיובית – בניית אתרים מהירים ונוחים תוביל ליעילות ותימנע נטישה של האתר. 

מהו ממשק משתמש?

ממשק משתמש (UI, User Interface) הוא הנקודה שבה משתמשים מקיימים אינטראקציה עם אתר או אפליקציה. המטרה של ממשק משתמש יעיל היא להפוך את חוויית המשתמש לקלה ואינטואיטיבית, כזו שדורשת מינימום מאמץ מצד המשתמש כדי לקבל תוצאה מקסימלית רצויה.

ממשק משתמש נוצר בשכבות של אינטראקציה שפונות לחושים האנושיים (ראייה, מגע, שמיעה ועוד). שכבות אלה כוללות שני התקני קלט כמו מקלדת, עכבר, מיקרופון, מסך מגע, סורק טביעות אצבע, עט אלקטרוני ומצלמה, והתקני פלט כמו צגים, רמקולים ומדפסות. התקני אינטראקציה עם מספר חושים נקראים "ממשקי משתמש מולטימדיה". לדוגמה, ממשק משתמש יומיומי משתמש בשילוב של קלט מישוש (מקלדת ועכבר) ופלט חזותי ושמיעתי (צג ורמקולים).

מדוע ממשק משתמש חשוב?

ממשק משתמש חשוב כדי לענות על ציפיות המשתמשים ולתמוך בפונקציונליות האפקטיבית של האתר שלכם. ממשק משתמש טוב מאפשר אינטראקציה יעילה בין המשתמשים לאתר או לאפליקציה באמצעות ויזואלים מנוגדים, עיצוב נקי ורספונסיביות.

כשאתם מתכננים ממשק משתמש לאתר שלכם, חשוב שתקחו בחשבון את ציפיות המשתמשים מבחינת נגישות, אסתטיקה חזותית וקלות שימוש. שילוב אופטימלי של ויזואליה יעילה ותגובה יעילה ישפר את אחוזי ההמרה של האתר שלכם, מכיוון שהוא צופה את צרכי המשתמשים ומספק להם את הצרכים הללו.

לסיכום, בעולם שלנו היום אין אפשרות לבנות אתר ללא חוויית משתמש וממשק משתמש שעשויים היטב. אלה כלים שמשאירים פחות מקום לספק ומייעלים את תהליך ההמרה של המבקרים באתר שלכם ללקוחות משלמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

israel peer | web development

ישראל פאר | סטודיו פאר

אחרי שנים של עיצוב ופיתוח אתרים בהם בניתי אתרים לעסקים מובילים בתחומם ועזרתי להם לשפר את הנראות של העסק שלהם בדיגיטל החלטתי לכתוב קצת על נושאים שאני אוהב ומכיר ,
יש לכם נושא שמעניין אתכם? תכתבו לי ואשתדל לכתוב גם עליו.

בואו נהיה חברים ←

תכנים טובים בדרך אליכם!

בא לך לקבל את התכנים הכי שווים לפני כולם? זה המקום להצטרף.

✔ אני מאשר/ת קבלת דיוור וחומר פרסומי, מבטיח לא לחפור 😉
checklist web development

מתכננים לבנות אתר?

הכנתי לכם את הצ'קליסט המלא כדי שלא תפספסו דבר >>>

✔ אני מאשר/ת קבלת דיוור וחומר פרסומי, מבטיח לא לחפור 😉

אולי יעניין אותך גם

בנייה ועיצוב אתרים
יש לכם אתר? זה לא נגמר בהקמה
מדריכים
כיווץ מספר רב של תמונות בפוטושופ בקליק
בנייה ועיצוב אתרים
כמה עולה לבנות אתר? מחירון בניית אתרים המלא

אתר נדל"ן

רשות היחיד
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר קורסים

power group | web development
פאוור גרופ - קורס נדל"ן
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר קטלוג

True Israel
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר חנות

מצאתי שיתפתי
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר חנות

שפיצר רהיטים
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר חנות

קידוש
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר Booking

Crown Delta
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר מידע

dgtool
בניית אתר
עיצוב UX UI

לנוחיותכם, תוכלו לפנות אליי בכל דרך שנוחה עליכם:

web design

8 סיבות למה לא כדאי לעבוד איתי

עצרו הכל, אני צריך אתכם לכמה דקות של כנות קשוחה ביותר.

ההנחה שלי היא שאחרי שתקראו את הפוסט הזה, לא תרצו שום קשר אליי. אני לא מאשים אתכם לרגע. בכל זאת, יש לכם בטח את העיסוקים והחיים שלכם, ואולי אתם עדיין לא מוכנים להצלחה מסחררת.

אבל אתם חייבים לעצמכם לפחות לקרוא עד הסוף כדי שתוכלו להבין בדיוק למה לא כדאי לכם לעבוד איתי.

התחלנו:

 

1. אל תעבדו איתי אם אתם אוהבים שיש לכם מלא זמן פנוי למשפחה

נהנים מהזמן שלכם עם בני המשפחה האהובים עליכם? ברור. כרגע אתם אולי עובדים בשאנטי, בלי אתר, בלי מיתוג, מה שבא – ברוך הבא.

תנו לי לנחש: ההכנסות שלכם בהתאם לכך? אז ראו הוזהרתם: אם אני בונה לכם אתר, אתם יכולים להגיד ביי ביי לזמן האיכות הרב והנרחב שיש לכם כרגע עם המשפחה.

אני לא אומר שלא תראו אותה בכלל, אבל הרבה פחות. אתם תהיו עסוקים בלהביא הביתה ערימות של כסף שאיתן תוכלו לבטח את עתידכם הכלכלי ולממש את החלומות הגשמיים שלכם.

 

2. אל תעבדו איתי אם אתם לא רוצים להשקיע באתר איכותי

כי זה סתם בזבוז זמן בשבילי ובשבילכם, והסיבה לכך היא פשוטה מאוד: האתר לא יעשה את העבודה. לא תוכלו להתפשר על איכות אם אתם רוצים להצליח בגדול בתחום שלכם. לקוחות שבים שהם לפעמים בגדר מעריצים הולכים אחר הדברים הטובים. מילה של ישראל.

 

3. אל תעבדו איתי אם אתם לא רוצים להצליח ונוח לכם איפה שאתם כרגע

מפחדים מהצלחה? אני יודע שזה נשמע מוזר, למה שמישהו יפחד להצליח, אבל תתפלאו – הפחד הזה חי וקיים.

הצעה שלי: אם אתם לא רואים איך העסק שלכם יכול להצליח ולשגשג, אל תחשבו אפילו על לעבוד איתי.

 

4. אל תעבדו איתי אם יש לכם בעיית התמכרות

כי לא תוכלו להפסיק לעבוד איתי.

לא, אני לא צוחק. כיף איתי ואני עושה עבודה טובה מכל הלב עבור הלקוחות שלי. מה שמוביל אותי לסעיף הבא:

 

5. אל תעבדו איתי אם אתם לא אוהבים שיש לכם חברים

כי בינתיים כל מי שעבד איתי נשאר חבר שלי. אני מתחבר לכל הלקוחות שלי ברמה האישית, וזה חלק מסוד ההצלחה שלי. ככה אני גם בונה עבורם אתרים יפהפיים שמניבים תוצאות רווחיות ביותר.

 

6. אל תעבדו איתי אם אתם אוהבים בלאגן

כי אני טיפוס שעובד בצורה מסודרת מאוד. חשוב לי לארגן הכל כדי לא לשכוח את הדברים החשובים שאני צריך לעשות.

גם האתרים שאני בונה נראים בהתאם, ולכן אנשים אוהבים לחזור אליהם כל פעם מחדש.

 

7. אל תעבדו איתי אם אסתטיקה לא מעניינת אתכם

כי פשוט לא תוכלו להנות מהעבודה שלי, וגם לא הלקוחות שלכם.

אני בונה אתרים יפים, כאלה שמשפיעים על המוח לטובה ומגרים את חוש הראייה שלנו. אסתטיקה של אתרי אינטרנט משפיעה על לקוחות באופן מוכח, זה בכלל לא נתון לשאלה.

אז אם זה לא משהו שחשוב לכם, אני מאחל לכם מראש הרבה מזל – מפני שתזדקקו לו. 

 

8. אל תעבדו איתי אם אין לכם סבלנות

כי האתרים שאני בונה הם מושקעים ולוקח זמן לעבוד עליהם.

כל אחד היום יכול להקים אתר בשעה. יש חברות שמציעות בניית אתרי תדמית זולים וכן כאלה שמאפשרות לכם לבנות אתר לבד בצורה פשוטה מאוד. הכל טוב ויפה, אבל האתרים האלה ייתנו לכם בחזרה בדיוק את מה שהשקעתם בהם – כלום בפיתה.

אתם חושבים שאלה אתרים שעסקים גדולים ומצליחים משתמשים בהם? ממש לא. חברות רציניות שוכרות בוני אתרים מקצועיים שמסוגלים להקים עבורן אתרים מכובדים ומשפיעים. הם רוצים לראות תוצאות מהאתרים האלה, לא רק להעלות איזה עמוד בית מעפן לאוויר רק כדי לומר שיש להם ייצוג ברשת.

אני מזהיר אתכם שוב: אם אתם לא בנויים להצלחה והרבה מאוד לקוחות טובים שחוזרים אליכם לעוד – אל תעבדו איתי!

 

 

אם אתם בכל זאת מתעקשים לעבוד איתי... 

תכנים טובים בדרך אליכם!

בא לך לקבל את התכנים הכי שווים לפני כולם?
זה המקום להצטרף.

✔ אני מאשר/ת קבלת דיוור וחומר פרסומי, מבטיח לא לחפור 😉