כיצד תתמודדו עם נטישה בסל הקניות? טיפים פרקטיים ומנצחים

כיצד תתמודדו עם נטישה בסל הקניות?

תוכן עניינים

תכנים טובים בדרך אליכם!

בא לך לקבל את התכנים הכי שווים לפני כולם? זה המקום להצטרף.

✔ אני מאשר/ת קבלת דיוור וחומר פרסומי, מבטיח לא לחפור 😉

כיצד מצמצמים את אחוז הנוטשים בסל הקניות? האם אתם מספקים רכישה מאובטחת ללקוחות שלכם? האם דפי האתר שלכם נטענים במהרה או מייגעים בדרך לקופה? מה הפעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את הרכישות באתר שלכם? כל הטיפים המקצועיים

מגזין גלובס פרסם בסוף חודש יולי 2021 כי ענקית המסחר העולמית, אמזון, רשמה בפעם השלישית ברציפות, הכנסות של למעלה ממאה מיליארד דולר ברבעון האחרון. בהחלט יש לנו לאן לשאוף, ובאותה נשימה, גם לזכור שאמזון לא התחילה כמפלצת גלובלית חסרת תקדים, אלא התקדמה תוך כדי תנועה.

איך זה קשור אלינו? אם אתם בעלי חנות מקוונת, ישנן מספר פעולות שתוכלו לבצע בלי מאמצים רבים, על מנת לצמצם את אחוז נטישה של הגולשים שלכם בסל הקניות. אני מבטיח לכם שגם אמזון למדו והטמיעו את הטיפים האלו 😊

מהי נטישה בסל הקניות?

אם נדמה לרגע את הרכישות באינטרנט לעולם האמיתי, נטישה בסל הקניות פירושה שסיימתם את הקניות שלכם בסופרמרקט, לדוגמא, הגעתם לקופה, אתם עומדים בתור, והופ! משאירים את העגלה עם כל מה שאספתם, והולכים משם. נשמע לא הגיוני, נכון? בעולם האינטרנט זה בדיוק מה שקורה.

נטישה בסל הקניות מתארת מצב בו הגולש, הרוכש הפוטנציאלי נקרא לו, נכנס לאתר שלך, סימן מוצרים מסוימים בכוונה לרכוש אותם, הגיע לסיכום הרכישה – לסל הקניות, ולא ביצע השלמה של הרכישה, לא מילא את פרטי כרטיס האשראי וסיים את הרכישה. נטש במלוא מובן המילה.

למה כ"כ מעניין אותנו להתעכב על נטישה בסל הקניות?

נטישת סל הקניות היא אחת הבעיות החשובות ביותר שעסקים מקוונים וחנויות באינטרנט מתמודדים איתם. נכון, תמיד יהיה אחוז מסוים של נוטשים, אבל השאיפה שלנו היא לצמצם ולמזער את האחוז הזה, ולהגיע למצב שמיצינו את הפוטנציאלים של כל מה שאפשר לעשות, על מנת למנוע נטישה. נטישה של סל קניות פירושה שמשהו "לא יושב טוב" בתהליך הרכישה, משמע – אפשר ורצוי להשתפר! איך עושים זאת? הנה כמה טיפים חשובים.

יצירת אמון וביטחון כבר בשלבים הראשונים של הרכישה

אל תחכו לשלב המכירה כדי ליצור אמון וביטחון בלב הרוכשים. אל תחשבו שטפסי עסקה הם טפסים פורמליים בלבד, מכיוון שהם לא. הם כלי חיוני המשמש לביסוס האמון בין האתר לבין הרוכש הפוטנציאלי.

ברגע שאתם מבקשים מהרוכשים למלא טופס עסקה, כלומר למלא את הפרטים האישיים שלהם, אתם בעצם מבקשים מהם לתת בכם אמון. כשמגיעים לשלב כרטיס האשראי, זה הרבה מעבר לאמון, ולא מעט אנשים מהססים בשלב זה למסור את פרטי הכרטיס.

כיצד מגבירים את האמון? קודם כל מוודאים כי האתר מאובטח! היום ניתן לראות בשורת כתובת האתר אם האתר מאובטח או לא, ואני באופן אישי לא קונה מאתר שכתוב בשורת הכתובת שלו שהוא לא מאובטח. שנית, ממקמים לוגו אבטחה במיקום בולט לעין, לא רק במסך מילוי פרטי העסקה, אלא כבר בעמוד הראשי, שמראה כי האתר מאובטח לקנייה.

הציעו אחריות להחזר כספי

אחד הבטחונות הגדולים שלקוחות באינטרנט אוהבים הוא הידיעה כי הם יכולים להשיב את המוצר תוך X ימים במידה ואינו לשביעות רצונם. תבינו, לרכוש מוצר שלא ראית מעולם, אולי נהיה דבר שבשגרה, אבל בהחלט אפשר להבין את כל הלקוחות הרבים שחוששים לרכוש מוצר שלא ראו מעולם. ברגע שתוסיפו את האפשרות להחזר כספי בתנאי שהמוצר שב תוך X ימים באריזתו, הוספתם המון ביטחון ושקט בתהליך הרכישה.

הציגו בשקיפות את סטטוס ההתקדמות ברכישה

אנשים רבים לא אוהבים להתעכב בעת רכישה מקוונת ויותר מכך, הם אוהבים לדעת באיזה שלב הם נמצאים. אז קודם כל, בואו נחסוך גירויים מיותרים שמעכבים את הדרך לקופה, ושנית, הוסיפו סטטוס התקדמות ברכישה. באמצעות הצגה ברורה ללקוח היכן הוא נמצא בתהליך הרכישה, אתם מנטרלים את חוסר הוודאות והדאגה שלהם. הם יודעים לדוגמא שנמצאים כעת בשלב השני מתוך ארבעה שלבים. בקרוב זה יסתיים, הם לא נמצאים בעמימות.

הציעו שירות לקוחות זמין ופעיל

חשוב מאוד שללקוח תהיה אפשרות להתייעץ, לשאול שאלה, לקבל מידע על מוצר מסוים, ממש עכשיו. אולי לא בשתיים בלילה, אבל במהלך שעות היום, אם תוסיפו אפשרות לצ'אט עם נציג און ליין, זה יעשה פלאות. חשוב להוסיף גם מספר טלפון, לטובת אלו שלא אוהבים לצ'וטט ומעדיפים לשאול שאלה בטלפון. זוהי תכונה בסיסית וחשובה מאד, וכאשר אין אותה, זה אוטומאטית מוריד את רמת הביטחון של הלקוח ברכישה. אם אין עם מי להתייעץ, אולי המוצר הזה לא שווה?

האם המעבר בין סל הקניות לחנות, ובחזרה, קל וידידותי?

לקוחות רבים לא מבצעים רכישה ביעילות ובמהירות, בלי להסתכל לדוגמא על מוצרים נוספים. גם אם הנחתם משהו בסל, יש סיכוי טוב שתרצו "לשוב" לחנות, ממש כמו בחנות אמיתית. חשוב מאוד שהמעבר בין סל הקניות בחזרה לחנות, ובחזרה לסל הקניות, יהיה זמין, קל, ידידותי. אם הלקוחות מסתבכים שם, יש סיכוי טוב שהם ייעלמו מהחנות, וחבל, מכיוון שאפשר למנוע את זה.

הציעו אפשרויות רכישה מרובות

אם אתם מציעים אפשרות תשלום אחת בלבד, יש סיכוי טוב שתפסידו לקוחות פוטנציאליים רבים. נסו להציע כמה שיותר אפשרויות:

  • כרטיס אשראי
  • פייפאל
  • העברה בנקאית
  • פייבוקס
  • ביט

כן, כמה שיותר!

בלי הפתעות ברגע האחרון על עלויות משלוח

חשוב מאוד לשמור על שיפות מהרגע הראשון לגבי עלויות משלוח. האם הן כלולות במחיר המוצר או שיש עלות נוספת? אם יש משהו שמפריע לי מאוד הוא לגלות כשהגעתי לסל הקניות וממש לתחנה האחרונה, שיש עוד עלויות. למה לא אמרתם קודם? זה מוריד מהאמון ובהחלט גורם ללקוחות רבים לומר לכם ביי ביי. היו שקופים וברורים לגבי כל העלויות מהשלב הראשון. אם אין עלות נוספת עבור משלוח, ציינו זאת גם כן.

בצעו אופטימיזציה למשך טעינת הדפים

הידעתם כי אחוזי ההמרה של סל הקניות בחנויות מקוונות יורדים במספר אחוזים על כל עיכוב של שנייה אחת בטעינת הדפים שלכם? חשוב מאוד שהדפים ייטענו במהרה, ושלא תגרמו ללקוחות שלכם לחכות בחוסר סבלנות, לטעינת דף.

ובכל זאת, מה עושים אחרי נטישה?

במידה ולקוח נטש את הרכישה, הוא כבר מילא הרי את פרטי המייל שלו, תוכלו לשלוח לו מייל עם תוכן סימפטי כגון "ראינו שלא סיימת את הרכישה שלך", ולצרף לו קופון הנחה או הטבה כלשהי לרכישה הבאה. אל תשכחו שלפעמים נטישות מתבצעות לא רק בגלל שהלקוח החליט לא לרכוש. לפעמים הוא קיבל טלפון, היה צריך לצאת מהבית, או כל סיבה אחרת.

היעילות של המייל מזכירה ללקוח את המוצר, את החנות, ומעבר לכך, מציגה אתכם באור מאוד מקצועי, עם המסר: שמנו לב שלא סיימת את תהליך הרכישה, חשוב לנו לתת לך שירות מקצועי, הנה קופון הנחה / הטבה מאיתנו, לרכישה הבאה של, איך לטפל בעגלות נטושות.

בנוסף למייל העוקב לאחר הנטישה, תוכלו לשלוח מייל נוסף ללקוח לאחר 2-3 ימים, במידה ולא ביצע רכישה, ולהזכיר לו שהמוצרים שבחר ממתינים לו בעגלת הקניות. פה כדאי לתת את הדעת האם יש מקום לשיווק אגרסיבי נוסף כגון רימרקטינג (המוצרים או האתר שלכם "יופיעו" בפיד של הלקוח ברשתות חברתיות ובאתרים נוספים, לתזכורת).

ישנם מוצרים שבהחלט כדאי לבצע עבורם רימרקטינג, והתוצאות מראות שזה מוכיח את עצמו, ישנם מוצרים שהלקוח עשוי להרגיש ש"רודפים" אחריו וזה רק יעורר בו התנגדות לביצוע רכישה. חשוב לבחון ולהחליט, אנחנו ממליצים להתייעץ עם איש מקצוע בנושא הזה.

לסיכום – מהתאוריה אל המעשה

אם הגעתם לשלב בו אתם מפעילים חנות מקוונת, או נמצאים בתהליך הבנייה, הטיפים שהצגנו כאן בהחלט יעזרו לכם לשפר את הנתונים, מה שבסופו של דבר ישתקף ברכישות נוספות באתר.

  • אם אחוז הנטישות של סל הקניות שלכם גבוה ואינכם יודעים מדוע,
  • אם אינכם יודעים כיצד לבדוק זאת,
  • אם אתם רוצים לשפר את כל הנתונים ולהגיע למיקסום הפוטנציאל של מינימום נטישה,

אני כאן כדי ללוות אתכם צעד צעד, ולעשות את המקסימום לשיפור האתר מכל הבחינות, במקצועיות, באדיבות, והכי חשוב – עם חיוך לאורך כל הדרך, אם תרצו לראות דוגמאות לחנויות המיישמות את הדגשים המתוארים כאן במאמר תוכלו לצפות בפרויקטים האחרונים שלי.

5 תגובות

  1. עשיתי הכל לפי המדריך אבל משום מה האחוז המרות נמוך, אנשים נכנסים לאתר אבל אני מרגיש שמשהו עוצר אותם,
    יש דרך לדעת מה מפריע להם?

    1. היי מאיר
      זה יכול להיות מכל מיני סיבות, אחת הדרכים לבדוק איפה המשתמש נתקע היא ע"י מפות חום באתר,

      מוזמן לדבר איתי🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

israel peer | web development

ישראל פאר | סטודיו פאר

אחרי שנים של עיצוב ופיתוח אתרים בהם בניתי אתרים לעסקים מובילים בתחומם ועזרתי להם לשפר את הנראות של העסק שלהם בדיגיטל החלטתי לכתוב קצת על נושאים שאני אוהב ומכיר ,
יש לכם נושא שמעניין אתכם? תכתבו לי ואשתדל לכתוב גם עליו.

בואו נהיה חברים ←

תכנים טובים בדרך אליכם!

בא לך לקבל את התכנים הכי שווים לפני כולם? זה המקום להצטרף.

✔ אני מאשר/ת קבלת דיוור וחומר פרסומי, מבטיח לא לחפור 😉
checklist web development

מתכננים לבנות אתר?

הכנתי לכם את הצ'קליסט המלא כדי שלא תפספסו דבר >>>

✔ אני מאשר/ת קבלת דיוור וחומר פרסומי, מבטיח לא לחפור 😉

אולי יעניין אותך גם

בנייה ועיצוב אתרים
יש לכם אתר? זה לא נגמר בהקמה
מדריכים
כיווץ מספר רב של תמונות בפוטושופ בקליק
בנייה ועיצוב אתרים
כמה עולה לבנות אתר? מחירון בניית אתרים המלא

אתר נדל"ן

רשות היחיד
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר קורסים

power group | web development
פאוור גרופ - קורס נדל"ן
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר קטלוג

True Israel
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר חנות

מצאתי שיתפתי
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר חנות

שפיצר רהיטים
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר חנות

קידוש
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר Booking

Crown Delta
בניית אתר
עיצוב UX UI

אתר מידע

dgtool
בניית אתר
עיצוב UX UI

לנוחיותכם, תוכלו לפנות אליי בכל דרך שנוחה עליכם:

web design

8 סיבות למה לא כדאי לעבוד איתי

עצרו הכל, אני צריך אתכם לכמה דקות של כנות קשוחה ביותר.

ההנחה שלי היא שאחרי שתקראו את הפוסט הזה, לא תרצו שום קשר אליי. אני לא מאשים אתכם לרגע. בכל זאת, יש לכם בטח את העיסוקים והחיים שלכם, ואולי אתם עדיין לא מוכנים להצלחה מסחררת.

אבל אתם חייבים לעצמכם לפחות לקרוא עד הסוף כדי שתוכלו להבין בדיוק למה לא כדאי לכם לעבוד איתי.

התחלנו:

 

1. אל תעבדו איתי אם אתם אוהבים שיש לכם מלא זמן פנוי למשפחה

נהנים מהזמן שלכם עם בני המשפחה האהובים עליכם? ברור. כרגע אתם אולי עובדים בשאנטי, בלי אתר, בלי מיתוג, מה שבא – ברוך הבא.

תנו לי לנחש: ההכנסות שלכם בהתאם לכך? אז ראו הוזהרתם: אם אני בונה לכם אתר, אתם יכולים להגיד ביי ביי לזמן האיכות הרב והנרחב שיש לכם כרגע עם המשפחה.

אני לא אומר שלא תראו אותה בכלל, אבל הרבה פחות. אתם תהיו עסוקים בלהביא הביתה ערימות של כסף שאיתן תוכלו לבטח את עתידכם הכלכלי ולממש את החלומות הגשמיים שלכם.

 

2. אל תעבדו איתי אם אתם לא רוצים להשקיע באתר איכותי

כי זה סתם בזבוז זמן בשבילי ובשבילכם, והסיבה לכך היא פשוטה מאוד: האתר לא יעשה את העבודה. לא תוכלו להתפשר על איכות אם אתם רוצים להצליח בגדול בתחום שלכם. לקוחות שבים שהם לפעמים בגדר מעריצים הולכים אחר הדברים הטובים. מילה של ישראל.

 

3. אל תעבדו איתי אם אתם לא רוצים להצליח ונוח לכם איפה שאתם כרגע

מפחדים מהצלחה? אני יודע שזה נשמע מוזר, למה שמישהו יפחד להצליח, אבל תתפלאו – הפחד הזה חי וקיים.

הצעה שלי: אם אתם לא רואים איך העסק שלכם יכול להצליח ולשגשג, אל תחשבו אפילו על לעבוד איתי.

 

4. אל תעבדו איתי אם יש לכם בעיית התמכרות

כי לא תוכלו להפסיק לעבוד איתי.

לא, אני לא צוחק. כיף איתי ואני עושה עבודה טובה מכל הלב עבור הלקוחות שלי. מה שמוביל אותי לסעיף הבא:

 

5. אל תעבדו איתי אם אתם לא אוהבים שיש לכם חברים

כי בינתיים כל מי שעבד איתי נשאר חבר שלי. אני מתחבר לכל הלקוחות שלי ברמה האישית, וזה חלק מסוד ההצלחה שלי. ככה אני גם בונה עבורם אתרים יפהפיים שמניבים תוצאות רווחיות ביותר.

 

6. אל תעבדו איתי אם אתם אוהבים בלאגן

כי אני טיפוס שעובד בצורה מסודרת מאוד. חשוב לי לארגן הכל כדי לא לשכוח את הדברים החשובים שאני צריך לעשות.

גם האתרים שאני בונה נראים בהתאם, ולכן אנשים אוהבים לחזור אליהם כל פעם מחדש.

 

7. אל תעבדו איתי אם אסתטיקה לא מעניינת אתכם

כי פשוט לא תוכלו להנות מהעבודה שלי, וגם לא הלקוחות שלכם.

אני בונה אתרים יפים, כאלה שמשפיעים על המוח לטובה ומגרים את חוש הראייה שלנו. אסתטיקה של אתרי אינטרנט משפיעה על לקוחות באופן מוכח, זה בכלל לא נתון לשאלה.

אז אם זה לא משהו שחשוב לכם, אני מאחל לכם מראש הרבה מזל – מפני שתזדקקו לו. 

 

8. אל תעבדו איתי אם אין לכם סבלנות

כי האתרים שאני בונה הם מושקעים ולוקח זמן לעבוד עליהם.

כל אחד היום יכול להקים אתר בשעה. יש חברות שמציעות בניית אתרי תדמית זולים וכן כאלה שמאפשרות לכם לבנות אתר לבד בצורה פשוטה מאוד. הכל טוב ויפה, אבל האתרים האלה ייתנו לכם בחזרה בדיוק את מה שהשקעתם בהם – כלום בפיתה.

אתם חושבים שאלה אתרים שעסקים גדולים ומצליחים משתמשים בהם? ממש לא. חברות רציניות שוכרות בוני אתרים מקצועיים שמסוגלים להקים עבורן אתרים מכובדים ומשפיעים. הם רוצים לראות תוצאות מהאתרים האלה, לא רק להעלות איזה עמוד בית מעפן לאוויר רק כדי לומר שיש להם ייצוג ברשת.

אני מזהיר אתכם שוב: אם אתם לא בנויים להצלחה והרבה מאוד לקוחות טובים שחוזרים אליכם לעוד – אל תעבדו איתי!

 

 

אם אתם בכל זאת מתעקשים לעבוד איתי... 

תכנים טובים בדרך אליכם!

בא לך לקבל את התכנים הכי שווים לפני כולם?
זה המקום להצטרף.

✔ אני מאשר/ת קבלת דיוור וחומר פרסומי, מבטיח לא לחפור 😉